Apika

Esku robotikoa sortu

Behatzak tolesteko gai den esku robotiko bat sortuko dugu unitate honetan, material xumeak erabiliz: serbo-motorrak, kartoi zati bat, kartoizko lastotxoak, zinta itsasgarria edo kola, jostorratza eta haria.

Urratsak

  • 1

    Kartoi zati bat hartu eta lau behatz marraztuko ditugu. Gure kasuan 2 cm-ko zabalera dute behatzek eta behatzaren zati bakoitzak hiruna cm.

  • 2

    Guraizeak edo kuter bat erabiliz kartoizko behatzen mugak moztuko ditugu.

  • 3

    Behatzak errazago mugitu ahal izateko tarteetan kartoi zati txiki bat (mm bat edo) moztuko dugu.

  • 4

    Behatzen zatiak tolestuko ditugu horretarako marraztu ditugun marketatik.

  • 5

    Behatz lodia marraztuko dugu kartoizko zati batean.

  • 6

    Kartoian marraztu dugun behatz lodia moztuko dugu. Aurrerago itsatsiko dugu.

  • 7

    Behatzen artikulazioak egiteko kartoizko lastotxoaren zati pare bat moztuko dugu.

  • 8

    Lastotxo zatiak artikulazioetan finkatuko ditugu zelo edo itsasgarria erabiliz.

  • 9

    Jostorratza eta haria erabiliz puntada batzuk emango ditugu kartoizko behatzaren muturrean haria finkatzeko. Behatza tolesteko haritik tirako baitugu.

    Ondoren, haria lastotxo zatietatik pasa.

  • 10

    Kartoizko behatzaren puntan emandako puntadak zelorekin estaliko ditugu, finkoago geratu dadin.

  • 11

    Serbo-motorrark hainbat osagai ekartzen ditu. Zulotxoak dituen besoa jarriko diogu.

  • 12

    Haria serbo-motorraren besoko kanpoaldeko zulotxotik pasa. Probak egin eta behatza tolestu ahal izateko neurri egoki batean korapiloak egin.

  • 13

    Serbo-motorra eta bere kableak kartoizko besoaren gainean finkatu zelo edo eta itsasgarria erabiliz.

  • 14

    Serbo-motorra Arduino plakara konektatuko dugu:

    • Kable laranja -> Arduinoaren 9 pinera.
    • Kable gorria -> Arduinoaren 5V pinera.
    • Kable marroia -> Arduinoaren GND pinera.

    Ondoren, behatza tolesteko egin beharreko biraketarekin probak egingo ditugu "ezarri serbomotorra" blokea erabiliz.

    Arduino eta Snap erabiliz serbomotorra nola kontrolatu azaltzen duen unitatean aurkituko dituzue xehetasun gehiago:

    https://apika-steam.eus/unitateak/arduino-eta-snap-bidezko-programazioa/serbomotorra-martxan-jarri

Licencia Creative Commons

IAMETZAko edukiak kopiatu, moldatu, zabaldu eta argitaratzeko libre zara, beti ere, gure egiletza direla aitortzen baduzu eta baldintza beretan egiten baduzu.

IAMETZA INTERAKTIBOA

ZIRKUITU IBILBIDEA 2 - 1. PABILOIA
LASARTE-ORIA (GIPUZKOA)
T (+34) 943 376 716