Apika

Unitateak > Arduino

1

Arduino IDEa instalatzea

Snap4Arduinoren web bertsioa Chromebook-era konektatutako Arduinoarekin komunikatu ahal izateko StandardFirmata izeneko programa bat kargatu behar dugu Arduinoan, horretarako Arduino IDEa instalatu behar dugu.

Arduino IDEa Arduinorako programak idatzi, kargatu eta exekutatzeko programa ofiziala da. C programazio lengoaiaren antzekoa den lengoaia bat erabiltzen du. Guk pauso honetan bakarrik erabiliko dugu, gero bloke bidezko Snap lengoaia erabiliz programatuko dugu.

Pauso hauek Linux edo Windows sistema eragilea duen ordenagailu batean egin behar dira, ez Chromebook-ean. Jarraian azalduko dugu sistema eragile bakoitzean egin beharrekoa. Aukeratu nahiago duzuna.

Gehiago irakurri
2

Arduino plakek konexioak dituzte, zuloen bidez egiten dituzte konexioak. Pin izenez ezagutzen dira eta ariketa honen xedea bi konexio (pin) erabiltzea da.

Gehiago irakurri
3

Azalpena

Aurreko ariketan bezala LED bat piztuko dugu zirkuitu elektriko bat osatuz baina kasu honetan LEDa Arduinora zuzenean konektatu ordez prototipo plaka bat eta ar-ar kableak erabiliko ditugu zirkuitua osatzeko.


 

Gehiago irakurri
4

Zergatik erabili behar da erresistentzia bat? 

Ariketa hau aurrekoaren oso antzekoa da. Desberdintasun bakarra LEDaren aurretik jarriko dugun erresistentzia da, baina zergatik erabili behar dugu erresistentzia bat?Imaginatu urtegi bat, bertan atetxo bat irekitzen badugu ur korronte aterako da bertatik. 
Antzeko zerbait gertatzen da elektrizitatearekin ere, aurreko ariketetan erabili dugun Arduinoaren 3V3 pina urtegia litzateke eta elektrizitate korronte bat ematen du.

Gehiago irakurri
5

Azalpena:

Gertaera blokeek programa baten pausoak noiz egin behar diren adierazteko balio dute. Programen hasiera bezala erabiliko ditugu, adibidez, “bandera klik egitean” blokea:

Gehiago irakurri
6

Azalpena:

Aurreko tutorialetan zirkuituen eta programazioaren oinarriak ikasi ditugu, tutorial honetan biak erabiliko ditugu.

Gehiago irakurri
7

Azalpena:

Ariketa honetan osagai elektriko berri bat erabiliko dugu: lau hankako botoia. 

Gehiago irakurri
8

Azalpena:

Ariketa honetan osagai elektriko berri bat erabiliko dugu: RGB LEDa.

Gehiago irakurri
9

Azalpena:

Ariketa honetan osagai elektriko berri bat erabiliko dugu: argitasun sentsorea.

Gehiago irakurri
10

Sentsore digitalak eta analogikoak

Bi motatako sentsoreak daude: digitalak eta analogikoak. Aurreko unitate batean erabili genuen argitasun sentsorea digitala zen, hau da, argitasun mailaren arabera korrontea itzultzen zuen ala ez.

Unitate honetan erabiliko ditugun argitasun sentsorea aldiz analogikoa da, hau da, itzultzen duten balioa tarte zabalago batean dago. Arduinoan erabiliko ditugun sentsore analogikoek 0 eta 1023 zenbakien arteko balio bat itzultzen dute.

Arduinoan orain arte pin digitalak erabili ditugu, baina sentsore analogikoekin pin analogikoak erabili behar dira. Arduinoak 6 pin analogiko ditu: A0, A1, A2, A3, A4 eta A5 jartzen dutenak. Ondorengo irudian lauki gorriaren barnean daudenak dira:

Gehiago irakurri
11

Azalpena:

Ariketa honetan osagai berri bat erabiliko dugu: serbomotorra.

Gehiago irakurri

Licencia Creative Commons

IAMETZAko edukiak kopiatu, moldatu, zabaldu eta argitaratzeko libre zara, beti ere, gure egiletza direla aitortzen baduzu eta baldintza beretan egiten baduzu.

IAMETZA INTERAKTIBOA

ZIRKUITU IBILBIDEA 2 - 1. PABILOIA
LASARTE-ORIA (GIPUZKOA)
T (+34) 943 376 716